هلیا جون ، نفس مامان و باباهلیا جون ، نفس مامان و بابا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

***هلیا جون ، نفس مامان و بابا***

دو ماهگی گلم

1393/1/9 0:06
نویسنده : مامان و بابا
428 بازدید
اشتراک گذاری

دختر گلم ماهگیت مبارک عسلم

الهی قربون دخترم برم که روز به روز داره بزرگتر میشه

عسل مامان امروز واسه اولین بار با صدای بلند خندیدی ، دوست داشتم بخورمت

تا حالا چند بار بی اراده با صدای بلند خندیدی ولی این بار فرق داشت . بابایی با شما حرف میزد و خونه رو نشونت میداد که شما هم یهو با صدای بلند خندیدی

قندک من ، فردا واکسن دو ماهگی داری . الآن چند روزه کلی استرس دارم .

قراره با بابا بریم ، من که نمیتونم ببینم .

الهی قربونت برم واکسن واسه ت لازمه گلم حتما باید واکسن و قطره رو دریافت کنی . خدا کنه اذیت نشی عزیزم

هرکس یه چیزی میگه . یکی میگه درد داره ، یکی میگه اصلا درد و تب نداره 4 ماهگی د ره . یکی میگه 4 ماهگی از همه بد تره ، واا... گیج شدم مامانی

این مطلب رو توی یه سایت خوندم :

واکسن هاي دو ماهگي شامل واکسن ثلاث ( سه گانه ) ، هپاتيت ب و قطره فلج اطفال مي باشد . واکسن ثلاث (DDP) سبب افزايش ايمني عليه کزاز ، سياه سرفه و ديفتري مي شود .
 همزمان با تزريق واکسن ثلاث (سه گانه) يک دز قطره استامينوفن ( 2 قطره به ازاء هر کيلوگرم وزن ) توصيه مي شود مثلاً در شيرخوار پنج کيلويي ، ده قطره استامينوفن داده مي شود . تکرار دوز استامينوفن هر 4 ساعت تا 3-2 روز بخصوص در صورت تب و بيقراري پيشنهاد مي شود .
 اگر هر کدام از علائم ذيل بدنبال تزريق واکسن ثلاث ايجاد شد دز بعدي بجاي واکسن سه گانه ، واکسن دوگانه تزريق گردد .
الف – درجه حرارت زير بغل بالاتر از 40 درجه سانتي گراد
ب – گريه مداوم بيشتر از سه ساعت
ج – تشنج ظرف 72 ساعت بعد از تزريق
تزريق واکسن سه گانه بصورت عضلاني و عميق مي باشد ، تزريق زير جلدي و يا داخل پوستي مي تواند سبب تحريک موضعي ، نکروز بافتي ، تشکيل گرانولوم و حتي آبسه استريل (بدون ميکروب ) شود .
 استفاده معمول از کمپرس سرد و يا گرم مورد اختلاف است هر چند اکثر متخصصين استفاده از کمپرس سرد ( با تکه اي يخ داخل نايلون و حوله ) در روز اول و استفاده از حوله گرم را براي روزهاي بعد توصيه مي کنند * ماساژ عمقي بعد از تزريق ، احتمال سفت شدن محل تزريق را کم مي کند .

منبع : http://www.niniweb.ir

دوستای گلم کمک کنین ، میخوام از تجربیاتتون بدونم . اگه خدای نکرده تب کرد چیکار کنم

 

هلیا جون ، نفس مامان و بابا تا این لحظه ، 1 ماه و 28 روز و 13 ساعت و 37 دقیقه و 27 ثانیه سن دارد

عشق کوچولوی من خیلی دوست دارم

بفرمایید ادامه مطلبمژه

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

کآترین مامان ِ پاستیــل کوچـولـو
9 فروردین 93 14:41
عزیزم مرسی که بهمون سر زدی با افتخار لینک شدی شم هم سال خوبی داشته باشید دخملی گلتو ببوس
مامان و بابا
پاسخ
خواهش میکنم گلمشما هم لینک شدی کاترین جونم
مامان بهراد
9 فروردین 93 20:58
مامان هلیای عزیز من پسرم رو امروز بردم برای واکسن. ظهر تب کرد با کمک باباش کمی پاشوره کردیم و دستمال خیس روی پیشونیش گذاشتیم. ولی موقعی که تب داشت خیلی زیاد گریه میکرد. نگران نباش ببین کی داره به کی میگه من ظهر با گریه پسرم گریه میکردم
مامان و بابا
پاسخ
ممنون که با این همه مشغله بهم سر زدی هلیا اولش خوب بود ولی تا پاش رو تکون میداد جیغ میزد ، البه یه خرده هم ناز میکردفقط دیشب یه کوچولو تب کرد که سریع دست و پا و صورتش رو شستم درجه حرارت بدنش از 37.6 بالاتر نرفت
مامان خانمی
9 فروردین 93 23:51
ماشالله ماشالله چشم نخوره ایشالله دختر ما قویتر از این حرفاست مامانی ایشالله که هیچیش نمیشه. از قیافه مصممش معلومه
مامان و بابا
پاسخ
ایشاا... آره گلم ، دخترم خیلی قویه
helen
10 فروردین 93 15:37
٢ماهكيت مبار عزيزم ايشالا ٢000000000000بشي
مامان و بابا
پاسخ
ممنون هلن عزیییییییییییییییییییییز
مامان ایلیان
10 فروردین 93 20:12
مبارککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک مبارکککککککککککککککککک مبارککککککککککککککککککککککککککک مبارکککککککککککککککککککککککک مبارکککککککککک ای جانم چوچولو عزیزم نازم گلم فداتم قلبونتم همه چیزمی و اینا نترسیا چیزی نیست دردتم نمیاد اصلا خوووووووووووب افرین خندیدنتم مبارک، مامانی یه ذره دیگه واست فقط قاه قاه میخنده با همه چیییییییییییییییییییز میخنده ای جانم گلکمممممممممممممممممم میبوسمت هزار تا، میچلونمتتتت
مامان و بابا
پاسخ
ممنون عزیز دلم ، فدات شم که اینقده مهربونی ، بووووووووووووووووووووووووس آره گلم خیلی اذیت نکرد دختر من با هر خنده ش کلی دلم ضعف میره اگه بخواد قاه قاه بخنده که میمیرم
مامان ایلیان
10 فروردین 93 20:16
این خرگوش کوچولوه نخورتت اخههههههههههههههههههههههه وای خدا چه لباس نانازی صولتی پوشیده از الان ولوجکک من
مامان و بابا
پاسخ
وووووووووووووووووووووووووووووی خاله اینقده این لباسشو دوست دارم که نگو ولی اصلا قابل شما رو نداره
مامان دلنیا
11 فروردین 93 0:16
2ماهگیت مبارک عزیزدلم.چه عکسای نازی.بوووووووووووووس واسه هلیا جوووووووووونی ومامان نازش.
مامان و بابا
پاسخ
ممنون خاله جووووووووووووووووووووووون واسه دلنیای خاله و مامانی که حسابی دلمون واسه تون تنگ شده بود
helen
11 فروردین 93 10:03
مامانی به روووووووووووووووزم
مامان و بابا
پاسخ
اومدم
نوشین
12 فروردین 93 12:47
قربونه این دختر عسلی دو ماهگیش مبارک باشه
مامان و بابا
پاسخ
خدا نکنه نوشین جونم، ممنون
مامان بردیا
12 فروردین 93 12:59
سلام نمی دونم تا حالا واکسن زدین کارهایی که من میکنم برای کاهش درد اینه که از این کیسه های سرد و گرم دارم بلافاصله بعد تزریق سردش رو میذارم رو پاهاش قطره استامینوفن رو هم وقتی داری میبری برا واکسن یه نوبت بهش بده بر اساس وزن تعداد قطره ها دوبرابر وزن بچه. هر 4 ساعت تکرار کن تا تب بچه پایین بیاد و دردش ساکت شه
مامان و بابا
پاسخ
سلام مامانی ، قبل واکسن هم بهش قطره دادم ، دو ساعت بعد که واسه واکسن زدن رفتیم حسابی گیج شده بود منم اول کمپرس سرد گذاشتم واسه ش بعد گرم خدا رو شکر تب نداشت ولی هر 4ساعت بهش قطره میدادم ممنونم از راهنماییت گلم بردیای نازمو ببوسین از طرف خاله
خاله مینا
13 فروردین 93 0:52
وای وای وای عجب دخمل نانازی بخورمش من خدا واستون حفظش کنه. راستی عزیزم پست جدید دارم تشریف بیارین خوشحال میشم
مامان و بابا
پاسخ
اومدم گلم ولی هلیا نذاشت نظرمو بذارم ، حتما دوباره میام
مامانی
17 فروردین 93 14:41
الهی هرگز تب نکنی عزیزم
مامان و بابا
پاسخ
آمین
مامانی
17 فروردین 93 14:42
ایشالله هیچ وقت تب نکنی عزیزم
مامان و بابا
پاسخ
ان شاا... مامانی
مریم مامان دیبا
21 فروردین 93 14:21
ووووووووووووووووووش این همون هلیا کوچولوی ناناز منه بووووووووس بوووووووووووووس 2 ماهگیت مبارک عسلم
مامان و بابا
پاسخ
آره عزیزم ، زمان خیلی زود میگذره ، نمیخوااااااااااااااامممنون مریم جونی دیبای نازمو ببوس